Vozembouch roku

Titul "Vozembouch roku" získává každoročně ten, kdo sebou společně s motorkou nejčastěji bouchne o zem. Je pravda, že i když má zápis do statistik skoro každý, tak se to obešlo pokaždé bez vážnějších důsledků, pokud nebudu počítat uražené blinkry, páčky a nějaký ten škrábanec. Většinou se jednalo o pády v nulových rychlostech, kdy prostě někdo už nedosáhl na zem. "Vždyť i mistr tesař se někdy utne ..."

1996 - první ročník se obešel bez zápisu a titul nebyl udělen.

1997 - o titul se podělil Pepa (jako zakladatel celé soutěže) na MZ ETZ 251 za parádní leh u Znojma i se spolujezdcem a Martin na stroji Jawa 350/640, když přehlédl cihlu v trávě v kempu Mošovce. Každý si tak připsal po jednom zářezu na naší druhé dovolené.

1998 - bez uděleného titulu.

1999 - tenhle rok patřil opět Pepovi, který svou MZ ETZ 251 dvakrát neukočíroval v Žehuni. Poprvé, když unikal před udivenou hlídkou zákonodárců kasírující Páju, Hynka a Michala a podruhé u rybníku kde hledal místo na přespání. Do statistik se dostal také Honza když svojí Jawu 250/559 před našimi zraky poslal jedenkrát k zemi v Píšťanech po elegantním prokluzu zadního kola.

2000 - první zápis do statistik pro Boba a jeho Aprílii Pegaso 650 znamenala zamknutá kotoučka při pokus o rozjezd na motosrazu ve Veltrusech.

2001 - v tomto roce si titul nakonec vybojoval Pája na Aprílii Pegaso 650, když jí nejdříve poslal k zemi v Lipovcích, při výjezdu ze dvora a podruhé v liduprázdném kempu Holčíkovce, kde nezvládl parkování na kolibě. Kontrovat dokázal Bob na Aprílii Pegaso 650 a jeho jarní podklouznutí na mokré trávě pod zříceninou Blansko a také častý posměváček Hynek na Yamaze XTZ 660 Ténéré, když se nevešel do vrat restaurace v Horní Bečvě, na titul jim to však nestačilo.

2002 - excelentní rok pro Boba a jeho věrnou Aprílii Pegaso 650, když hned třikrát musel sbírat svůj stroj. Poprvé v olivovém háji ve Špaňelsku, když po zastavení na nerovnostech terénu marně hledal oporu pro svou nohu. Podruhé na svažitém výjezdu z kempu v Itálii, kde napodobil Martina na Yamaze XV Virago 535. Pro oba je omluvou, že to bylo způsobeno celkovým vyčerpáním po celodenní cestě. Sezónu pak završil ukázkovým podklouznutím v Kravařích, o které se na mokrém asfaltu postarala "nezničitelná mitaska".

2003 - 2005 - bez uděleného titulu.

2006 - poslední rok "našich pegásek" a i přes porci najetých kilometrů to Pája nevychytal na polském přechodu v Králikách a po klidných třech letech opět oživuje soutěž o vozemboucha roku.

2007 - tradice pokračuje a Pája, který chtěl předvést nový stroj v práci neodhadl výšku posezu. Nezvládá parkování před servisem v ústeckých Důlcích a pokřtívá novou Suzuki DL 650 V-Strom, když opět podceňuje vysoký posez. Tentokrát to již odnáší blinkr.

2008 - "zlatý hattrick" uzavírá Pája při parkování v Bratislavě a na prašných cestách Albánii, když se nedokáže na úzké cestě vyhnout autobusu. Na pomoc pak musí přispěchat "osm Albánců", aby V-Stromku postavili opět na kola.

2009 - jen co se Žmulda zařadil do naší společnosti, hned se postarala o zápis do statistik. Na prvním delším výletě, kdy hrál někde u Chomutova, vyjížděl na cestu domů a na výjezdu z polňačky zapomněl, že skútr je přeci jenom trochu těžší, než kolo. Když se postavil, aby si zastrčil podolky, skútr pod ním upadl. Dalším kdo jeho skútr pokřtil byla Tereza, která se zkusila projet. Když po pár metrech zastavila a ohlídla se za Žmuldou, že ho na místě asi neudrží, tak s nim taky flákla ... Na skútru kromě drobných odřenin škody nebyly žádný. Poté přešel ze skútru na Ducati Monster S2R 800 a hned si připsal titul. Během října měl v plánu cestu do Liberce za floutkem, kterého jsme jednou potkali cestou na Ještěd na benzínce. Říkal, že má trochu větší plexi na jeho Monstera. Osudnou se stala zastávka u Rosti v Centrálce, jestli se mu nechce jet taky, ale ten byl línej. Vyrazil tedy sám a při odjezdu u rampy si amatérsky najel napravo. Musel dát přednost autu a za nim ho zdravil ještě motorkář. Následný rozjezd z přední brzdy do prudkého kopce a do ostrý pravý směrem k bazénu okomentoval slovy "něčeho sem dal málo a něčeho moc a už sem ležel...". Odnesla to ohnutá řidítka, uražená páka zadní brzdy, odřený plasty a kryt spojky. Zrovna jeli okolo policajti, tak hned Žmuldu zkontrolovali, jestli má na moto vůbec papíry a jestli je jeho ... Byli ale celkem fpoho, jeden i člen jízdní motopolicie, takže měl i pochopení. Cestu do Liberce pak dal i s ohnutejma řidítkama, ale to správný plexi floutek neměl. Sehnal aspoň nový řididla a cestu dom si dal v chcanci.

2010 - první zápis do našich statistik si připisuje tentokrát Alfi, který při výletu do Německa pošle své BMW R 1150 R k zemi. Naštěstí jen při otáčení na parkovišti a beze škod. K postavení stroje musí dopomoci příležitostný zvedač Pája.

2011 - bez uděleného titulu.

2012 - letošní rok nebude opět patřit mezi šťastné Páji. Nejprvé s V-Stromkou praštil na krajnici při společné cestě z Řitníku. Dle jeho prohlášení zapomněl sundat nohy. Podruhé se to povedlo při naší dovče, kde mu podjelo přední kolo v blátě na naší dobrodružné zkratce u Ivančic. Odnesla to spojková páčka, pokaždé blinkr a odřené plasty na nádrži. Škoda, že vždy z jiné strany. A to máme teprve půlku sezóny.

2013 - 2014 - bez uděleného titulu.

2015 - první letošní zápis provedl Méťa na Řitníku, když v malé rychlosti neudržel svojí aprilku, naštěstí bez škod. Jednoznačným vítězem, ale musíme vyhlásit Žmuldu, který v oseckých zatáčkách rozstřelil nejen svoje Benelli, ale dolámal si také stehenní kost a moto sezóna pro něj předčasně skončila.