Krušnohorská smršť 2015 "pátý ročník" a Dořitná 2015

Bob
11. září - 13. září 2015

Po delší době jsme se rozhodli přikročit ke změně místa pořádání "Krušnohorské" a to z ohledem na případnou účast kamarádu z Řitníku. Tím se dostáváme k dalšímu důvodu, protože jsme po loňském roce dospěli k rozhodnutí, že nelze na podzim pořádat dvě akce. Spoustu lidiček tlačí čas a je obtížné najít společný volný termín. Případné oddalování akce zase můžou doprovázet nevypočitatelné počasí. Nedalo moc práce se shodnout, že ideální pro letošní akci bude "Autocamp Osek". Organizace se ochotně ujal Tomáš, který vše domluvil a obhlédl na místě. Nic pak již nebránilo v oznámení termínu a těšit se na hojnou účast. Ta byla nakonec dle našich představ, tak aby se dala celá akce s poklidem ukočírovat. Zamrzela jen neúčast tradičních spolubojovníků "Dědka a Pekaře".

V den srazu se na nás již od rána smálo sluníčko, jen už tak nehřálo. Vyzvedl jsem Tomáše doma a vyrazili společně pohodovou projížďkou do Oseka. Při pomyšlení na vidinu příjemně stráveného víkendu před námi, utekla cesta jak nic. Zaparkujeme stroje u recepce a než nám na stole přistane první pivko, začne se celá skvadra sjíždět. Když se rozmístíme v pro nác vyčleněných chatkách, spěcháme do teplé a útulné restauračky. Výběr pochutin k plzeňskému pivu je úžasný a co teprve když to přistane na stole.

Po nadlábnutí se na zbytek večera přesuneme do kuřáckého salónku, aby nemuselo pár jedinců pořád odbíhat od stolu. Tam se rozjede tradiční kořalkové šílenství ... naštěstí s dobrým konce. Možná také proto, že se opět sešla skvělá parta a zábava rozhodně nevázla. Škoda tak, že nás musí už během večera opustit "Čmoud", který razí na koncert Landy. Další mají v plánu se oddělit po zítřejší projížďce, ty ovšem nahradí další partička. Bylo dobře, že jsme se před spánkem řádně vnitřně zahřáli, protože noc byla v chatičkách chladná. Například Kubajs, který si nechal sebrat peřinu pak ráno skuhral, že ho bolí v krku a snad má i teplotu. Při vzpomínce jak jsme se sám tulil pod peřinu, si neumím představit noc jen pod povlakem.

Ráno zahalil kemp mlžný opar a většina se bez velké chuti a ospale odplížila na snídani. S ohledem na mlhu, která halila vrcholky Krušných hor odkládáme odjezd na vyjížďku. Volny čas využíváme k návštěvě nedalekého "lanového bludiště". S ohledem na stav většiny borců upouštíme od závodů na čas a jen Tomáš nám ochotně předvádí, co lze v lanech předvést a o co jsme přišli, že jsme se za ním nevydali. Některé úseky by pro nás, "statné motorkáře", byli asi opravdu velký oříšek.

Když dostaneme info, že se blíží Rosťa s Mončo, je čas sednout na stroje a vyrazit. První naše cesta měla vést na naše "poutní místo", kde se odehrávali předchozí ročníky "Krušnohorské smršti". Dojedu však pouze kousek za "Památník obětem výbuchu na dole Nelson III" a už mě velkou rychlostí dojíždí Kubajs, s tím že "repsolák" má píchlou gumu. Domluvíme se, že na něj počkáme na Dlouhé louce. tam nás dojíždí také hlubočáci, ale pro změnu se ztrácí Jirka se Zuzkou (ty pak nalézáme cestou). Když se konečně slezeme všichni u chaty domlouváme další trasu. Ta nás má vést na vrchol Bouřňáku. Cesta k hotelu je bohužel těsně pod vrcholem uzavřena, proto pokračujeme serpentínkama směrem na "Komáří vížku". Po chvilce ovšem znova stojíme.

Může za to "Piškot", který v ostré vracečce neukočíruje výkon jeho "repsolky". Z jedné strany jí tak očeše o asfalt a z druhé strany svým tělem, které oproti motorce pokračuje v nekontrolovaném pohybu přes plasty a zrcátko. Při sjíždění k vracečce se mě tak jako prvnímu nabídne dost smutný pohled na místo akce. Prostě Krušné hory jsou "Piškota", už tu má druhou zatáčku. Co do efektivity ničení strojů, ho nakonec v Oseku trumfnul "Žmulda". Ten zde při jiné příležitosti rozštípal Benellku o strom a přidla k tomu i sebe. To Olda skončil jen s naraženým ramenem.

Co jde to opravujeme elektrikářskou páskou, nebo nakládáme do kufrů. Co se už nehodí, posílá "Piškot" do nedaleké škarpy. Následně již v poklidu dojíždíme na Komáří vížku, kde proběhne již za krásného počasí občerstvení mančavtu, který se může také kochat výhledem do okolí.

Dalším cílem jsou "Fláje", které se momentálně vypouští a tak je umožněn pohled na zatopené vesnice a odhalenou hráz. To by jsme, ale museli najít tu správnou zátočinu. Není kam spěchat a užíváme si posledních hřejivých paprsků sluníčka, však byl den zase nabitý akcí. Po návratu do kempu se částečně přeskupí obyvatelstvo chatek a po hromadné fotečce vyrážíme opět do restauračky naplnit bříška nějakou baštou a něco také popít ... a nakonec došlo i na tataráček!

Ráno je opět chladné, ale co se dá dělat, domů se musí. Tak jak končí víkend, končí pro některé i motorkářská sezóna, ale není třeba smutnit. I tu letošní jsme uzavřeli nadmíru povedenou akcí. Podzim a motorky prostě patří ... aspoň pro nás ... do Krušných hor. Pokud se zde líbilo i ostatním, jsme jen rádi a třeba si to zase někdy zopakujeme. Děkujeme všem, kteří si udělali čas a dorazili. Nakonec nesmím s poděkováním zapomenout na Tomáše, který nesl na svých bedrech většinu úkolů spojených s organizaci a zvládl to na jedničku. Takže zase za rok na "krušnohorské" ... nebo i jinde!

Získejte registraci domén s tld .online, .space, .store, .tech zdarma!
Stačí si k jedné z těchto domén vybrat hosting Plus nebo Mega a registraci domény od nás dostanete za 0 Kč!